رشد و توسعه فردی

شکست عنصر مهم در رسیدن به اهداف زندگی

برای شکست خوب اینجوری بگویم شکست دوست من نیست،من شکست را دوست ندارم،عاشقشم شما هم باید عاشقش باشید. من اولین بار در  اوایل دهه ۹۰ شکست دیدم و عاشقش شدم هنگامی که در کار املاک بودم،کار در بازار سخت بود،ترسناک بود من یک بچه ۲۰ ساله بودم بدون هیچ تجربه مشتری واقعا هیچ اعتباری نداشتم در حالی که سعی میکردم موفق شوم، حتی سن کافی برای نوشیدنی خوردن را هم نداشتم.

به یک راهنما نیاز داشتم و به یک سمینار رفتم و از سخنران خواستم بعد از سمینار شروع کند و گفتم بهترین نکاتش را واسه موفقیت در کار املاک میخوام جوابش چی بود؟ آن گفت: برو و شکست بخور.! چی! این جواب من بود آن اضافه کردن برو خیلی زیاد و سریع شکست بخور.

من گفتم:آقا من فکر می‌کردم کل موفقیت تو دوری از شکست است و آن گفت: کاملاً برعکس است  و بعد یک نقل از توماس واتسون مدیرعامل آی‌بی‌ام نشانم داد،آن گفت که برای رسیدن به موفقیت،شکست های بزرگ هستند هدف شما از رقبایتان موفق تر شوید هر کسی میتوانست سریعتر،بیشتر و بزرگتر شکست بخورد میبرد.

 

از شکست خوردن نترسید، زیرا موفقیت در کسب تجربه است

بعد آن یک مقایسه خیلی خوب کرد که من هم اینجا به شما انتقال میدهم آن گفت: موفقیت های در حال رشد زندگی،مثل یک آونگ کار میکنند یک طرف شما شکست،ناراحتی،رد شدن،واماندگی را دارید در طرف دیگر شما موفقیت،قبولی،پیروزی و لذت و شادی رو دارید.

ما فقط یک جا ایستاده ایم شما می خواهید هر دو طرف را تجربه کنید چه درد و شکست را،چه موفقیت و شادی را به مرور زمان اکثر مردم می توانند در این منطقه راحت کوچک چطور عمل کنند.فقط مقدار زیادی شکست و درد و ترک شدن را می‌پذیرند پس فقط مقدار زیادی موفقیت شادی و لذت تجربه کنند.

کلید این است که شما نمیتوانید یک طرف را بدان نسبت برابر طرف دیگر تجربه کنید این اشتباهی است که اکثر مردم می کنند. آنها فکر می کنند میتوانند بدون اینکه شکست بخورند به موفقیت برسند،این برنامه عملکردتان است.امروزتان کارتان این است که آونگ را به شدت و سرعت و قدرتی که میتونید به سمت شکست هول بدهید.

یادتان باشد کلید موفقیت شکست بزرگتر است،شکست های بزرگ بخورید بهتان قول میدهم آونگ در تعادل در جهت موفقیت و شادی تاب میخورد بروید و امروز آونگ موفقیت و شکست تان را فراهم کنید.

 

 

دکمه بازگشت به بالا