رشد و توسعه فردی

چگونه با از بین بردن عادت های بد استرس خود را کم کنیم؟

سلام من شیوا هستم از سبکتو دات کام که با یک پادکست دیگر همراه شما هستم. در این روزها خیلی مواظب خودتان و کسانی که دوسشان دارید باشید و تا حد امکان قرنطینه‌ی خانگی را رعایت کنید.اما پادکست امروز در مورد عادت‌ها،عادت‌هایی که زندگی شما را دگرگون می‌کنند،عادت‌های شما مهم‌ترین ویژگی شما برای ساختن آینده است اگر به دنبال مطالب یا کتاب‌هایی باشید که زندگی را دگرگون کنیم احتمالا می‌دانید که عادت‌ها چقد مهم هستند. انسان‌های موفق یا ثروتمند هم با دگرگون کردن عادت‌های روزمرشان توانستند ویژگی‌های فردی را خودشان ایجاد کنند تا بتوانند خواسته‌ها و اهدافشان برسند اما باید چه عادت‌هایی را در خودمان ایجاد کنیم در این پادکست از سبک تو دات کام به بررسی عادت‌هایی می‌پردازیم که همه‌ی افراد می‌توانند در زندگیشان ایجاد کنند و احساس فوق‌العاده‌ی دگرگون شدن را تجربه کنند پس با من همراه باشید روز را با یک شروع باشکوه آغاز کنیم.

چگونه عادت های خوبی را برای زندگی پیدا کنیم؟

شاید عادت دارید که هر روز پیاده روی کنید شاید از مراقبه صبحگاهی لذت می‌برید شاید هم صبحتان را با یک صبحانه‌ی سالم و لذیذ شروع می‌کنید برای شروع روزتان برنامه‌ی منظمی دارید داشته باشید.برنامه‌ی رشد فردی را از بین کارهای مورد علاقتان انتخاب کنید به این ترتیب انجام این کارها برایتان سخت نخواهد بود برنامه‌ی منظم ضرب آهنگ پر شوری هم به زندگیتان میدهد این برنامه از میزان استرستان کم می‌کند و دیگر شاهد آثار خستگی ذهنی در خودتان نمی بینید از این گذشته دچار سردرگمی هم نمی شوید چرا که به خوبی می‌دانید که می‌خواهید چه کاری انجام بدهید،ایجاد عادت‌های مفید راه‌گشای موفقیت شما خواهد بود.

قانون بیست هشتاد را سرلوحه‌ی آن قرار بدهید قانون بیست هشتاد یا پارتو بسیار ساده است و می‌گوید هشتاد درصد نتایج به دست آمده حاصل تنها بیست درصد از تلاش شما است. برای رشد فردی کافی تلاشتان را در جهت مناسبی سرمایه‌گذاری کنید به این ترتیب با ایجاد عادت‌های مفید انرژیتان را به بهترین شکل مدیریت می‌کنید. از انرژی شما می‌تواند معجزه‌ی های بزرگی را رقم بزند با تقسیم انرژی بروی فعالیت‌های مختلف به نتایج دلخواهتان برسید هر چقدر مطالعه کنید باز هم کم است، پس مطالعه کن مطالعه راهی فوق‌العاده ای برای افزایش دانش است، کتاب‌ها دریچه‌ی خلاقیت شما را باز می‌کنند پس دنبال کتاب‌هایی باشید که ایده‌های جدیدی پیش روی شما قرار میدهند فراموش نکنید کتاب خواندن در مسیر رشد فردی نوعی مراقبه به شمار میرود.

چگونه با از بین بردن عادت های بد استرس خود را کم کنیم؟

به همین خاطر است که مطالعه از استرس شما کم میکند که با ایجاد عادت مطالعه مهمان بزرگان علم و ادب می‌شوید. عادت مفید مطالعه ایده‌ها و نگرشی را به شما میدهد که می‌تواند زندگیتان را متحول کند. با یک دست چند هندونه بلند نکنید جالبه بدانید که تنها دو درصد از افراد جهان می‌توانند چندین وظیفه رد همزمان و باموفقیت به نتیجه برسانند انجام این کار تمرکز شما را پایین می آورد البته شاید شما هم جزو آن دو درصد باشید. اما در غیر این صورت این کار بازدهی فردی را به شدت به کارتان می آید، کارهاتان را اولویت‌بندی کنیم با توجه به شناختی که از توانایی خودتان دارید وظایفی را انتخاب کنید،موفقیت در انجام یک کار عالی به مراتب بهتر از انجام هستند.

نوشته های مشابه

این کار نیمه‌تمام،این عادت می‌تواند استفاده از توانایی‌هایتان را دگرگون کند نیمه‌ی پر لیوان را ببینید یک گل در بین بوی از خارها رشد میکند، کدام توجه شما را به خودش جلب می‌کند. انبوه خارکلاته کرده است یا گل‌های خوش عطری که از بین خارها قد کشیده اند انتخاب باشماست!. خوشبختی میتواند در یک قدمی شما باشد و در عین حال شما را در کوهی از مشکلات غوطه‌ور باشید.

حقیقت این است که به جز شما هیچ نجات‌دهنده دیگری وجود ندارد پس به دنبال عادت‌هایی باشید که زندگیتان را دگرگون و هدفتان را مشخص نگه می‌دارد برداشت ما از چیزهایی که در زندگی می‌بینید یا تجربه می‌کنید روزهای آینده بیشمار می‌سازد، پس با بند هر آنچه در زندگی دارید سپاس‌گزار باشید تا نعمت‌های بیشتری دریافت کنید.فیلتر انسانی را فراموش نکنید آدم‌های اطراف شما انرژی شما را تعیین می‌کنند به خاطر داشته باشید شما مجموعه‌ای از پنج انسانی هستید که بیشترین زمان خود را با انها سپری می‌کنید با افرادی نشست و برخاست کنید که با نگرشی مثبت با زندگی روبرو میشوند. از آدم‌های منفی باف دوری کنید آنها انرژی شما را تخلیه می‌کنند ارزش جوهره‌ی جسم سالم ورزش تاثیرات ارزشمندی روی سلامت فیزیکی بدن میگذارد از این گذشته عادت مفید ورزش کردن میزان خلاقیت فرد را هم و خلاقیت مهارت‌های شناختی فرد را توسعه میدهد.

ورزش باعث از بین رفتن استرس های بد می شود؟

ورزش منظم هورمون اندورفین را در بدن آزاد می‌کند این هورمون بدن را از غم و افسردگی به دور نگه می‌دارد با ایجاد عادت ورزش منظم نشاط و خلق و خوی شما هم بهبود پیدا می‌کند. هنر گوش دادن را دست کم نگیرید باتمام به صحبت‌های طرف مقابلتان گوش بدهید با این کار احساس خوبی در آن به وجود می آورند و به مخاطبتان احترام می‌گذاریم از این گذشته درک بهتری از صحبت‌های آنها هم خواهید داشت،گوش دادن عادت مفید و ارزشمندی را که دانش شما را ارتقا میدهد و میتواند موقعیت‌های زندگیتان را متحول کند.

شبکه‌های اجتماعیتان را کم کنید متوسط زمانی که هر روز در فضای مجازی سپری می‌کنید را به حداقل برسانید هر چقدر بیشتر در شبکه‌های مجازی به سر ببرید بیشتر در معرض افسردگی قرار میگیرید، زمانی که در این فضا هستید به رشد فردی شما کمکی نمیشود. موفقیت شما در گرو مدیریت این زمان‌های نهفته است شما اصلی‌ترین سرمایه‌ی خودتان هستید از گرانبهاترین سرمایه‌ی خودتان محافظت کنید.

به اندازه بخوابید،خوابیدن ریتم طبیعی شما را بهبود می‌بخشد و به این ترتیب احساس شادمانی و عزت نفس بر شما افزایش پیدا می‌کند. برای خودتون وقت بگذارید مهارت مورد علاقه‌تان را یاد بگیری. غذای مورد علاقه‌تان را درست کنید و خودتان‌ را تماشای زیباترین منظره‌ای موجود مهمان کنید، شاید برای ساختن این عادت به زمان زیادی نیاز باشد اما باور کنید رشد فردی ارزشش را دارد عادت‌های شما ضامن پیشرفت و موفقیت شما هستند، آستین بالا بزنید و دست به کار شوید.

معرفی یک کتاب برای کاهش افسردگی

حالا معرفی کتاب جدید داریم. در سال دو هزار و چهار پس از مرگ پدرش دچار افسردگی شدید شد و با تشویق دخترش شروع به مطالعه‌ی کتاب‌های روانشناسی قدیمی و تحقیق در مورد تفکر مثبت و قانون جذب کرد و تقریبا زندگیش را در پی این تحقیقات وقف کرد و در نهایت یک از پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا را نوشت کتاب راز که فیلم آن توجه افراد زیادی را به خودش جلب کرد و توانست زندگی انسان‌های زیادی را نجات بدهد و دوباره به آنها برگرداند بعد از انتشار کتاب راست راندابن کتاب‌های کامل‌تری نوشت از جمله معجزه که به طور تخصصی به مباحث قانون جذب پرداخت کتاب معجزه یک قدم فراتر از بقیه کتاب‌ها قدم برداشته است و از اثر سپاسگزاری میگوید اینکه چطور در یک برنامه‌ی بیست و شیش روزه برای رسیدن به اهداف خواسته‌هایمان تلاش کنیم.

راندابن این کتاب از تجربیات خودش میگوید و اتفاقاتی که زندگیش را دگرگون کرد ، آن در این کتاب با بیست و شیش درس به خواننده‌ها میگوید که چگونه سپاسگزاری می‌تواند زندگی همه‌ی افراد را متحول کند در حال حاضر این کتاب با ترجمه‌ی نفیس و از انتشارات درسا به قیمت چهل و هفت تومن در بازار موجود است و همچنین شما می‌توانید میکروکانونی و نوشتاری معجزه را از طریق اپلیکیشن یا وب سایت سبکتو دانلود کنید و از مطالعه به روش میکرو کتاب لذت ببرید

دکمه بازگشت به بالا