آموزش های کاربردی

چگونه فشار خون در مغز را تنظیم کنیم؟

گام ۱ – ورزش و نرمش

ورزش کنیم، انجام مستمر ورزش و نرمش بر طبق مطالعات نمایانگر این است که سبب کنترل فشار خون و تعادل رساندن اکسیژن لازم و سوخت رسانی مغز می گردد. از جمله تمرینات تند، دو اهسته و ایروبیک می توان مثال زد.

نوشته های مشابه

پیاده روی، در طول روز حداقل ۱۵ دقیقه برای پیاده روی برنامه ریزی نمایید. از منزل به مدرسه ، دانشگاه یا محل کار یا خرید سعی کنید مسیری را به صورت پیاده حرکت کنید.

حرکات کششی، در منزل محل کار یا هر مکانی که مقدور باشد حرکات کششی مطابق شکل انجام دهید تا جریان پایین امده فشار خون را افزایش دهید.

یوگا انجام دهید، حرکات یوگا سبب سلامت قلب مغز و اعصاب و روان است. حرکتی که در شکل نشان داده می شود باعث می گردد گردش خون به مغز افایش یابد و مغز بهتر کار کند. در طول روز یکبار به مدت ۱۰ دقیقه این عمل را برای سئخت و اکسیژن رسانی بهتر به مغز انجام دهید.

گام ۲ – تنظیم فشار خون با تنفس

تنفس از طریق بینی، تنفس از طریق بینی انجام دهید و برای کشیدن هوا به داخل شش ها و درون خود از و ناحیه دیافراگم کمک بگیرید (مانند ) بدین سان شما بیشترین اکسیژن ممکن را در یک دم به داخل خود هدایت خواهید نمود.

مدیتیشن انجام دهید، هدف از مدیتیشن رسیدن به ارامش و ایجاد ذهنی آرام  است. رسیدن به یک آگاهی فرا انسانی و ایجاد آرامشی درونی از دلایل انجام مدیتیشن است. جالب است که تمرینات مدیتیشن را هر جا و تحت هر شرایطی در کمال صلح و آرامش می توانید انجام دهید. با انجام چنین تمرینی ضمن تنظیم فشار خون اکسیژن کافی و مناسبی به مغز خواهد رسید.

سیگار را ترک کنید، سیگار ضمن کدر و کثیف کردن ریه و شش که باعث می شود اکسیژن مناسب از هوای تنفسی جذب نشود سبب کاهش نیز است. لذا با کشیدن سیگار باعث می شویم اکسیزن کافی به مغز نرسد. با ترک کردن سیگار به بدن خود سلامتی را برگردانیم.

گام ۳ – تغییر رژیم غذایی

شکلات بیشتری بخورید، مطالعات نشان می دهد که فلاونیدهای موجود در دانه کاکائو سبب افایش فشار خون در مغز می شوند. فلاونیدها علاوه بر کاکائو در شراب سرخ، انگور سرخ چای سبز نیز وجود دارند. 

نوشیدن آب چغندر، در اب چغندر نیترات موجود است که با ترکیب انزیم دهان تبدیل به نیتریت می شود. نیتریت سبب افزایش قطر رگها مغز شده و سوخت رسانی بیشتر و بهتر انجام می گردد.

استفاده از سوپر غذاها!!! مطالعات نشان می دهد استفاده از دانه ها مانند دانه افتاب گردان، آجیل، بلوبری و آووکادرو سبب می شود که انسان انرژی بسیار زیادی از این طیف مواد مغذی دریافت کند. این غذاها در سنین کهولت بسیار مفید برای عملیات مغز میباشد.

استفاده از داروهای گیاهی مغذی، استفاده از داروهای گیاهی مغذی مانند قرص درخت چهل سکه (ژنگوجنسینگ یا داروهایی مانند فارماتون یا ولمن سبب پمپاژ مناسب خون شده و به مغز اکسیژن لازم برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا