رشد و توسعه فردی

ویژگی افراد موفق در زندگی چیست؟

از کارآفرین گرفته تا جراح مغز و اعصاب و تا ورزشکار حرفه ای یک موضوع مشترک در افراد موفق یافت می شود و آن این است که همه آنها یک ایمان راسخ به خودشان دارند.مایکل جردن چون می توانست بسکتبال بازی کند، بزرگ نبود.

خیلی ها می توانند بسکتبال بازی کنند مخصوصا در MBE مایکل جردن بزرگ شد، زیرا اینقدر مصرانه به خودش ایمان داشت چون همه اطرافیانش را قانع کرد.توماس ادیسون در مسیر اختراع لامپ بی امان بود آنقدر که بیشتز از ۷۰۰ مرتبه در جهت تلاش برای این یک موفقیت واحد شکست خورد.ایمانش هیچ وقت متزلزل نشد،ایمانش اینقدر قوی بود که شکست ۷۰۰ بار باعث شد که به هدف خودش دست یابد.

یک مخترع متوسط یقینا بسیار کلافه می شود و ایمانش را از دست می دهد ولی توماس ادیسون اینگونه نبود و قوی ترین درسی که از آدم هایی با ایمان قوی به خودشان می شود گرفت این است که شکست وجود ندارد.

 

کاری که نمیخواهید انجام بدهید را انجام دهید

یکی از فلسفه های کلیدی که یاد گرفتن و انتخاب کردن بر میگردد این است که هر چیزی که را نمیخواهید انجام بدهید معمولا چیزی است که باید انجام دهی زیرا ما در هر شرایطی با ضعف هایمان وسوسه می شویم و این چیزی است که با مصاحبه با دانل ترامپ یادگرفته ام. آن داستانی را برایمان می گوید راجب چیزی که اصلا نخواسته است وارد آن بشود ولی می دانسته که باید وارد آن بشود و خودش را مجبور کند که هرطور شده است انجامش دهد و بلاخره آن کار را انجام میدهد.

در آخر آن یاد گرفت هر کاری را که نمیخواهد انجام بدهد معمولا چیزی است که باید انجام دهد،پس آن سعی میکند که همه جا هنگامی که بحث انتخاب کردن یا رفتار کلیدی که برای رفتار تجارتش لازم می شود به خودش فشاور بیاورد که کاری کی نمیخواهد را انجام دهد.

پس اینگونه این طرز فکر را به کار میبرم و هر چیزی که از آن میترسم را خودم را وادار به انجامش میکنم.فقط کاری که نمیخواهم را انجام میدهم،نمیخواهم برای دویدن بیرون بروم و هوا سرد است ولی میروم،نمیخواهم وقتی فکر میکنم حق با من است از همسرم عذرخواهی کنم احتمالا باید این کار را بکنم،نمیخواهم این تلفن را بزنم از تلفن زدن به این شخص میترسم احتمالا باید به آن زنگ بزنم ،نمیخواهم به کیک شکلاتی نه بگویم احتمالا باید به آن نه بگویم.

 

مسیر درست، همان مسیری است که از آن وحشت داریم!

هنگامی که با انتخابی روبرو می شویم و مطمئن نیستید که کدام را انتخاب کنید آن چیزی را که نمیخواهید را انتخاب کنید،میدانم غیر منطقی به نظر می آید ولی شگفت انگیز است که اغلب آن انتخاب درست است، زیرا شما همه جا با ترس و انتخاب ترس روبرو می شوید پس فقط کاری که نمیخواهید انجام دهید معمولا آن کاری است که معمولا باید انجام دهید.

معمولا چیزی که ما را میترساند قدرتمان را به آن میدهیم وقتی که کاری که نمیخواهیم انجام دهیم معمولا آن را به دست می آوریم پس تکلیفتان برای امروز این است،امروز چیزی که نمیخواهید انجام بدهید ولی باید انجام دهید چیست؟ امروز این را انجام دهید و کاری که نمیخواهید ولی باید انجام دهید یکدفعه اتفاق می افتند این ویدیو را به یاد داشته باشید.

دکمه بازگشت به بالا