رشد و توسعه فردی

چگونه مسیر توسعه فردی را طی کنیم؟

سلام من شیوا هستم از سبک تو دات کام خوشحالم که با یک پادکست دیگر همراه شما هستم. قوانین ساده‌ای که شما را در مسیر توسعه فردی قرار میدهد، توسعه فردی و پیشرفت شخصی یکی از ویژگی‌هایی است که همه‌ی ما دنبال آن مطالب زیادی در این مورد نوشته شده است و سخنرانی‌های زیادی هم برگزار شده است.

اما واقعا چطور میشود به چنین ویژگی‌ای دست یافت.ما در سبک تو میکرو مقاله‌ها و میکروکتاب های مختلفی در زمینه‌ی توسعه‌ی فردی داریم اما واقعا هر چقدر صحبت کنیم کم است. در این پادکست از سبک تو میخواهیم در مورد چند قانون ساده‌ای که شما را در مسیر توسعه‌ی و خودباوری قرار میدهد صحبت کنیم پس با من همراه باشید.

همه انسان ها تشنه موفقیت هستند

صرف نظر از شخصیت شغل یا شرایط زندگی همه‌ی ما تشنه‌ی موفقیت و پیروزی هستیم. در واقع شاید طعم منحصربه فرد پیروزی تنها مزه‌ای باشد که به ذایقه‌ی همه‌ی ما خوش می آید، ما یک غریزه ذاتی برای توسعه‌ی فردی داریم این که هر روز زیباتر از دیروز باشد و با پیمودن قله‌های زندگی در یک هوای دلپذیر نفس بکشیم گرچه توسعه فردی منوط به دانستن چند نکته‌ی اساسی کافی است،نه که شما مسیر توسعه فردیتان پیدا می‌کنید یا مجبور به ساختن آن می باشید و تا می‌توانیم همه چیز را خودمان را کنترل کنیم.

اولین قاعده بازی این است که یاد بگیریم تقصیرها را گردن دیگران نندازیم، مسیولیت اقدامات ما به عهده‌ی خود ما خواهد بود تا زمانی که از مواجهه با نتایج اعمال شده‌ی خودمون فرار کنیم. نباید انتظار بهبود در روند کارهامان را داشته باشیم. هر فردی زمانی که بدون خجالت و ترس با عواقب کارش مواجه بشود یک قدم در جهت توسعه رو به جلو برداشته است.

نوشته های مشابه

یک بار برای همیشه از شر نگرانی خلاص بشوید برای این کار باید سراغ منشا نگرانی هایمان برویم و آنهها را از بنیان نابود کنیم، همانطور که وقتی تصمیم می‌گیریم با خودروی شخصی سفر کنیم بلافاصله باید از سلامت ماشینمان مطمئن شویم چون اگر خودرو نقص فنی داشته باشد به مقصد نمی‌رسید. با کوله‌باری از ترس و اضطراب هم به عاقبت خوش هیچ راهی نمیشود رسید.

نباید در نگرانی ها غرق شوید

تصور کنید که کسی کوله‌پشتی شما را از سنگ‌های درشت و سنگین پر کرده باشد دیر یا زود فهمیدن این که جز با تخلیه‌ی آن‌ها قادر به حرکت نیستید یاد بگیریم وقتی قرار است با وضعیت نابسامان امروزمان مواجه بشویم. نباید خودمون را در دریای نگرانی غرق کنیم، بیایم کوهنورد با یک افق دید باز و با لبخندی پیروزمندانه به سمت دشواری‌ها برویم یا اینکه روز پرواز از پرنده‌ها یاد بگیریم هر پرنده‌ای این را می‌داند که راه پریدن به اهداف ملموس نه تنها باورپذیرند بلکه دست یافتنی هم هستند.

دقت کنید که اهدافتان از فیلتر واقعیت عبور اهداف شما باید کاملا ملموس و دست‌یافتنی باشد حقیقت ساده‌تر از آنی که فکر می‌کنید اگر چیزی اساسا قابل لمس شدن نباشد چطور میخواهید به دستش بیاورید. پس باید مثل یک نقاش یاد بگیریم که چطور خیال‌پردازی‌ها را به رنگ واقعیت دربیاوریم نقاش دقیقا همین کار را می‌کند هنگام طرح زدن هر کدام از آثارش عمیقا به فکر فرو میرود چون می‌خواهد بداند که چطور میشود احساسات و رویایش را در لباس یک چیز زمینی ببیند هنگامی که  بفهمد که چه می‌خواهد، قدم بدی طراحی دقیق همه‌ی جزییات است. اگر ما هم همین دو قدم را برداریم کار تمام است.

اول اینکه خواسته‌های شدنی و ملموس داشته باشیم و دوم اینکه جزییات مربوط به آن را روی یک کاغذ لیست کنیم. نوشتن معجزه می‌کند، امتحان کنید. خودباوری داشته باشید یعنی بلد باشید بروی پاهای خودتان راه بروید، برای شناختن قاعده‌ی بعدی بیاید مجددا سراغ کوهنورد برویم همان لغزیدن‌ها خستگی‌ها موانع و خطراتی که در سفر فطح گریبان گیر کوهنوردها است. سراغ رهروان راه موفقیت هم می آید.

خودباوری داشته باشیم و از داشته هایمان لذت ببریم

در مورد خودباوری صحبت میکنیم فکر می‌کنید که یک کوهنورد تا بالای کوه چند قدم برمی‌دارد؟! بیاید فرض کنیم هزار قدم نه ده هزار قدم بله راه موفقیت قدم‌های زیادی می‌طلبد حالا به این موضوع توجه کنید که آن کوهنورد حرفه‌ای چطور این قدم ها را پی در پی هم میارد. در واقع تخصص یک کوهنورد تنها در نوع قدم‌های آن برای کوهنورد باتجربه است. هر قدم از راه موفقیت کاملا جدید است، آن اهمیت هر کدام از قدم‌هایش دقیقا برابر آخرین قدم به فتح قله می‌داند.

تفاوت در اینجا نهفته‌است مدیریت و افراد موفق در راه جدی و مصمم هستند، آن‌ها برای برداشتن هر قدم رو به جلو به خوبی تعادلشان را حفظ می‌کنند. راز انسان‌های خودباور همین است آنها میدانند که قبل از خوب راه رفتن باید خوب ایستادن را یاد بگیرند.

چرا یک انسان موفق است؟

از این که با من همراه بودید ممنونم، اما طبق قرار جدیدمان میرویم سراغ معرفی یک کتاب جدید که میکرو کتاب تونومتر سبک در موجود امروز می‌خواهم میکرو کتاب برتری به شما معرفی کنم. کتابی که معتقد است کارهای کوچیک اتفاقای بزرگ می‌سازد، در واقع در این کتاب بیش از ده هزار نفر با ارسال نامه‌های مختلف گفتن این کتاب توانسته زندگیشان را تغییر بدهد و آن‌ها را به رویاهایشان برساند. در واقع برتری خفیف کاری می‌کند که زندگی و خودتان را با یک شکل دیگری نگاه کنید و بعدش آن طوری بسازید که دلتان می‌خواهد.

اصلا تا حالا فکر کرده اید چرا بعضی از آدم ها موفق هستند و بعضی دیگر نیستند. فرق این آدمها در چیست؟ فقط خوش‌شانسی. این کتاب به شما میگوید که چطور عادت‌های کوچک و ساده‌ی روزانتان را بزرگترین تغییرات زندگیتان را به وجود می آورد فرقی نمی‌کند آرزوی شما درآمد عالی،خونه‌های بزرگ،سفرهای مختلف فقط کافی است. برتری خفیف داشته باشید تا به همان چیزهایی که می‌خواهید برسید. البته اینها فقط رویای نویسنده نیست.

جاسوسهای کتاب برتری خفیف خودش در زندگی دنیا را داشته است. اما با برتری خفیف توانسته به آن چیزی که ایده‌آلش بوده است برسد. جف برتری خفیف به تیم کوچک آن کمک کرد که یک شرکت بزرگ را با افزایش درآمدی چهارصد درصدی مواجه کند و بتواند یکی از بزرگترین شبکه‌های توسعه فردی دنیا را تاسیس کند جف با برتری خفیف به میلیون نفر کمک کرد و اولین نفر خودش بود. ترجمه‌ی فارسی برتری خفیف هم تو بازار موجود است. آن را می‌توانید از انتشارات ققنوس با قیمت سی و نه هزار تومن و با ترجمه‌ی لطیف احمد پور و میلاد حیدری هم تهیه کنید.

دکمه بازگشت به بالا