رشد و توسعه فردی

چهار عادت طلایی روزانه برای رشد فردی

رشد فردی امروزه یکی از نیازهای اساسی زندگی شناخته میشود اگر به سخن افراد موفق و مشهور دقت کنید متوجه میشوید که آنها موفقیتشان را در گرو رشد فردی میدانند. در واقع رشد فردی به کلیه اقدامات و فعالیت‌هایی گفته میشود که در راستای افزایش موفقیت و بهبود سبک زندگی انجام میشود.

توسعه فردی یکی از زیرمجموعه‌های رشد فردی محسوب میشود و نخستین قدم از آن به حساب می آید. اما در راه رشد فردی قدم‌های دیگری هم وجود دارند که در این پادکست در سبک تو میخواهیم به آن بپردازیم پس با من همراه باشید.ایجاد و پرورش عادت‌های سالم،عادات روزمره بخش گسترده‌ای از زندگی هر فردی را شامل میشود. شما هر روز غذا می‌خورید،می‌خوابید،سرکار میروید به کارهای روزمریتان می‌پردازیم اگر بدانید ایجاد کمی تغییرات در عادت‌های روزمره باعث تغییر موفقیت شما در زندگی میشود.

۱-به سادگی در زندگی خود توجه کنید

باز هم به سادگی از آنها به سادگی میگذریم اصلاح عادت‌های روزمره یکی از مهمترین و اولین قدم‌ است. اگر شما الگوی مناسبی برای کار روزانه تان در نظر بگیرید در زمان کوتاهی هم شاهد رشد فردی خواهید بود. ماندگار کردن چنین عاداتی تضمین کننده‌ی موفقیتتان در زندگی واقعیت این است که افراد موفق کارهای شگفت‌انگیزی انجام نمیدهند یک فرد موفق با فردی در جستجوی موفقیت تنها چند تفاوت ساده در سبک زندگی است.

شروع رشد فردی مثل کاشت بذر،کاشت ها اولین و مهمترین قدم نگهداری و مراقبت از بذر کاشته شده است. بزر رشد فردیتان را بکارید و با مراقبت از آن نتیجه‌ی تلاش‌های خودتان را ببینید به عنوان یک راهکار ساده کافی روزانه سی دقیقه را به تغییر شیوه‌ی نادرست زندگیتان اختصاص بدهید.نیم ساعت زمان کمی است اما نتیجه‌ آن بسیار بزرگ است. یکی از منابع برای ایجاد این عادت‌ها کتاب عادت‌های اتمی از جیمز کلیر.

۲-به تغذیه ذهن و جسم خود بپردازید

به تغذیه‌ی ذهن و جسم تان توجه کنید،ذهن انسان نخستین در رسیدن به موفقیت و توسعه‌ی فردی تاثیرگذار قدرت آن را دارد کم نگیرید.ذهن در بسیاری از اتفاقات چه مثبت و چه منفی تاثیر مستقیم دارد. این که سبک فکری شما چطور است و تا چه حد مثبت فکر می‌کنید روی اتفاقات اطرافتان هم تاثیر می‌گذارد. هر بار که اتفاق مثبتی رخ میدهد به افکارتان برگردید،قطعا پشته چنین اتفاقاتی تفکر مثبتی پنهان شده است روح خودتان را با جمله‌ها و باورهای مثبت تغذیه کنید،سعی کنید در مثبت‌اندیشی تداوم داشته باشید تا رشد فردی تبدیل به یکی از عادت‌های شما بشود برای اینکه افکار مثبت وارد ذهنتان کنید، از مراقبه ماتاوا یوگا و هر روش مثبتی استفاده کنید چنین روش‌هایی ذهن را آماده‌ی پذیرش افکار مثبت می‌کند. برای مثبت‌اندیشی ساعت مشخصی در روز را درنظر بگیرید.

در این ساعت باید سکوت در فضا حکم فرما باشد تا با تداوم در مثبت‌اندیشی ساعت مشخص شده است. توسعه فردی تبدیل به یکی از عادت‌های شما می‌شود علاوه بر ذهن جسم نیاز به تغذیه دارد، تغذیه به معنی خوردن هر ماده‌ی غذایی نیست باید برنامه‌ی غذایی سالم و مفید برای خودتان داشته باشید. رعایت و پایبندی به چنین برنامه‌ی غذایی در طولانی مدت باعث میشود که شما قدرت جسمی و ذهنی به دست بیاورید.قدرت به دست آمده از چنین راهی کلید موفقیت شما در بسیاری از زمینه‌های زندگی خواهید شد. تیمی در کتاب از رختخواب تا میز مدیریت نکات مهمی برای پیشرفت در مورد به زندگی میگوید، هر روز رویداد تازه‌ای خلق کنید،علاقه‌ی خودتون را پیدا کنید و در راستای آن عادت‌های جدیدی را هم برنامه‌ریزی کنید.اگر به آشپزی علاقه دارید از پختن غذاهای جدید شروع کنید.ایجاد یک رویداد تازه باعث میشود زندگی به شما لبخند بزند.

۳- عادات بد را از خود دور کنید

هر اتفاق جدید باعث دریافت تشویق جهت رویداد تازه‌ای میشود، چنین رویدادهایی انرژی زیادی هم تولید می‌کنند، برای اینکه در این راه پیوسته بروید،کافی است ایده‌هاتان را فهرست کنید،پس از فهرست کردن ایده‌ها باید راه انجام آن‌ها را روبروی هر کدوم بنویسید ، سپس زمان انجام هر کدام را مشخص کنیم برای هر روز یک رویداد جدید در نظر بگیریم.چنین فهرستی به شما کمک می‌کند تا در مدت کوتاهی به توسعه‌ی فردی عادت کنید.

عادات بد هیچ جایی در زندگی ندارند،زندگی کوتاه است. چرا باید با عادت‌های بد زندگی را برای خودمان حل کنیم؟ می‌دانید مهمترین عامل در وجود عادتهای ناسالم این است که نمی‌پذیریم کارمان درست نیست هیچ کس در دنیا وجود ندارد که عادت بدی نداشته باشد اما بیشتر افراد موفق اصلاح عادت‌های بدشان است، یکی از عادت رشد فردی اصلاح عادت‌های بد است. اما تنها شناخت کافی نیست بلکه باید برای اصلاح عادت‌های بد تلاش هم کنید مثلا حداقل ده دقیقه در روز را به ورزش اختصاص بدهید. مهم نیست چه نوع ورزشی باشد مهم این است که تحرک داشته باشید.

۴- فضای فکری خود را مرتب کنید

یک راهکار دیگری،مرتب کردن فضایی است که در آن قرار  دارید،بهم ریختگی قدرت تمرکز را از شما می‌گیرد تجربه ثابت کرده است که نظم بیرونی باعث ایجاد نظم درونی هم میشود.صحبت کردن با افراد موفق و مثبت به شما کمک می‌کند تا احساسات منفی را از خودتون دور کنید و با احساسات مثبت روزتان را پیش ببرید. در کنار مشاوره و صحبت کردن از کتاب خواندن هم غافل نشوید.کتاب روح شما را تغذیه می‌کند،همینطور روح شما با مطالعه‌ی هر کتاب فرصت تجربه‌ی یک زندگی دیگر را به دست می آورد برای رسیدن به توسعه فردی و ایجاد عادت در ذهن و جسم تان،ابتدا باید به مرحله‌ای رسید که نیاز به موفقیت را احساس کنید. در این صورت با انجام برخی از کارهای مفید مثل پرورش رفتارهای سالم،پاک‌کردن احساسات منفی و انجام کارهای جدید به این امر مهم دست پیدا می‌کنید.

نگران نباشید رشد فردی اعتیادآور است،ماندگار کردن رشد فردی در زندگی افراد بسیاری چالش بزرگی است، به همین خاطر بسیاری از افراد هیچگاه برای توسعه‌ی خودشان قدمی بر نمی‌دارند.عادت کردن به رشد فردی با دیدن نتایج به مرور زمان اتفاق می‌افتد،تنها کافی است که محکم قدم بردارید خسته نشوید و ادامه بدهید.هر کسی با توجه به شخصیت خودش فرصتی برای رشد فردی دارد،هرروز باید بهتر از دیروزتان باشد این راهی است که شما را به موفقیت می‌رساند.

از اینکه با من همراه بودید ممنونم در راستای قرار جدیدمان و یک کتاب مرتبط میخوام مانند رختخواب و جمع کن را بهتان معرفی کنم همه‌ی ما در زندگیمان با مشکلات و سختی هایی مواجه شده ایم. شاید تعریف هر کدام از ما از سختی متفاوت باشد اما ژنرال ویلیام اچ کریون باور دارد که راه حل همه‌ی ما یک چیزهای از کجا اومده در واقع ژنرال کریون در دورانی که در نیروی دریایی آمریکا خدمت می‌کرد تجربه‌های بسیار مهمی به دست آورد.

تجربه‌هایی که آن را از موقعیت‌های بسیار سخت عبور داده است اما با موفقیت تمام شده همه‌ی این تجربه‌ها را تبدیل به ده درصد ارزشمند شده است که در کتاب رختخواب و جمع کن به این ده درصد ارزشمند داده این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز در سال دو هزار و هفده بوده و همچنین توی بازار ایران هم جزوه کتاب‌های پرفروش انتشارت مختلف این کتاب را چاپ کردند و قیمت آن در بازار از پانزده تا پنجاه و دو هزار تومن است و همچنین به صورت میکرو کتاب صوتی و نوشتاری در اپ و وبسایت سبک توهم چه شده که می‌تونید چکیده‌ی آن را بخونید یا بشنوید.

دکمه بازگشت به بالا