رشد و توسعه فردی

رشد انسان با ایجاد تغییرات در زندگی

آیا همانگونه که داشتید تصور می کردید زندگی میکنید؟ آیا الان به آنجایی که فکر می کرده اید رسیده اید؟ آیا فکر میکردی ثروتمند تر، صمیمی تر، و روابط موفق تر با دوستان، تجربه و لذت از خاطر آنچه که الان دارید داشتید؟

اگر اینطور است الان وقت تغییر و تحول است. احتمالا شما آن تعریف دیوانگی را شنیده اید که میگوید: یک عمل یکسان را دائماً انجام دهید و انتظار نتیجه متفاوت داشته باشید.خوب شما دیوانه نیستید، هستید؟اگر میخواهید سال دیگر تان با امسالتان فرق داشته باشدالان وقتش است که یک کار متفاوت انجام دهید. یک حقیقت خیلی الهام بخش برایتان دارم.

گذشته شما هرچی که بوده است، شما یک آینده بی خط و خال در پیش رویتان داریم، آیا به خاطر جایی که الان در زندگیتان هستید دپرس هستید؟ رفته در خودتان که چرا تناسب اندام تان را از دست داده اید، یا رابطه عاطفی تان افول کرده است؟ یا اینکه کلافه هستید که در شغل و تجارتتان بهتر از عمل نمی کنید؟! و شاید اوضاع تان بدتر باشد که اخیراً طلاق گرفته اید یا دچار یک سکته قلبی یا یک مشکل سرطان خیلی جدی شده باشید.

 

سیر کردن در گذشته تنها دلیل نابودی انسان

گذشته شما هرچه که بوده است بی شک آینده‌تان بی خط و خال است. وقتی که فردا بیدار می شوید بوم نقاشی تان سفید است. میتوانید متفاوت تر از آنچه که دیروز طراحی کرده اید نقاشی کنید. گذشته تا آینده تحت الشعاع  قرار نمی دهد،شما می توانید دکمه ریست زندگیتان را هر موقعی  فشار دهید. من به شما پیشنهاد می دهند که همین امروز این دکمه را فشار دهید. آدم ها خیلی هم تا هستند، ما تنها گونه ای هستیم که می توانیم کاملاً جهت زندگی مان را عوض کنیم.

مورچه ها نمی توانند،خرسها نمی توانند و حتی شیر ها هم نمیتواند. اگر یک غاز می خواست به جای جنوب به سمت غرب در زمستان کوچک کند نمی توانست. همه حیوانات دیگر بجز انسان ها توسط تحریک هایی که درونش آن وجود دارد هدایت می شود. به عنوان یک انسان اگر فیلمنامه زندگیتان را تا الان دوست نداشته اید، میتوانید آن را پاره کنید و یک فیلمنامه جدید بنویسید. از هر کسی که در زندگی اش به موفقیت بزرگ رسیده است بپرسید؛یک نکته تحول در زندگیشان بوده است.

 

نباید در حلقه تکرار زندگی گرفتار شوید

نقطه ای که به طور واضح گرفته اند که از آنجا به بعد زندگی شان هیچ وقت مثل قبل نباشد به تعبیری بطور نمادین یک خطی را بر روی ماسه کشیده اند تا الگوهای گذشته شان به طور کامل از زندگی جدیدشان جدا کنند.بعضی ها به آن نقطه تحول در سن ۵۱ سالگی میرسند و بعضی ها هیچ وقت نمیرسند و بعضی ها در ۱۵ سالگی.

چالش منت این است،الان را به نقطه تحول زندگیتان کنید،همین سال،همین روز،همین ماه و همین ساعت،چیزی که تا الان به به دست آورده اید تنها جزئی چیزی است که برای شما ممکن است.

شما خیلی با استعداد تر با کفایت تر از آن چیزی که به خودتان اجازه داده اید باشید هستید،تنها چیزی که شما از رسیدن به بزرگترین تصور زندگیتان جدا نگه میدارد جرعت است،پس آن شجاعت لازم را جمع کنید.

دکمه بازگشت به بالا